6 DaYs HoliDAy.....

hari Rabu- aku dh stat cuti tpi ade bnda urgent nak kna settle...so aku bekerja sperti biasa..tpi bukan kje kat ofis...tpi g outside lah...maklumlah that time smua Goment agency still blm cuti...so snang skit nak deal...after g FMM, g PTPTN tmankan mr Hbby wat rayuan...maklumlah..surat lawyer dh smpai..tpi x stat bayau lagi...name lak dh blacklist...hjung bln ni plan nak g Phuket..cam x jadi je...tapi xpe..kite try dulu....aku tmankan dia..pas dh settle...blm settle pun...cma mntak advice dia...ape patut wat lau nak name bersih balik..so xde sekatan nak g oversea...
pastu ke singgah Fend ikan bakar kat Kelana Jaya...terbaik beb...nak tgk gmbar ke??? nnti..entri kali ni xde gmbar...nak cepat2...hahhahhaaha...pas mentekedarah...g Ptrajaya...settlekan kje i....pastu trus balik umah..mmbongkang....magrib bangun...hbby ajak g jusco...nak cari levi's...kami berdua je..snang skit nak shooping...lagipun bibik ade...tinggal je bdak2 ni dia...jadinye cam couple je...sonok tau...lagi2 that day eve for CNY...chinese shooping...we all pun sibuk...so balik umah...adelah 4 paper bag???

bibik: waduh...byknye shooping..shopping raye ke?? baju dlm almari tu banyak sape nak pakai tuan oiii???
hubby: saya x boleh tahan tgk barang murah2 bik...

sila bayangkan jeans yang berjenama di Warehouse boutique....around RM250++ boleh dapat less than RM50??? pernah x ko byangkan...aku pun terbeli 2 helai seluar jeans...color black & light grey...ini sebabnye Warehouse ni nak berpindah a.k.a closed...tu yg dia lelong giler2 tu....

Khamis- bgun lmbat..kul 1200tghari...bgun2 trus lunch..x smpat nk mkn breakfast...hhahaha...gara2 ade bibik...jadi malas tahap cipan....ptg ni dok umah 1 hari smbil layan astro & tidor....uhhh bestnye....

Jummat- PIL jmput mkn umh dia...tpi dsbabkan ade hal skit..aku smpai ke sana time mgrib..smpai2 je trus mencekik,melantak makan...wat muke x malu dah...coz tahan perut nk mkn nasi ayam my MIL nye resepi lain dr yg lain....terbaik dari ladang...balik umah tgh mlm...pastu tidor terus....

Sabtu - plan nak wat ayam penyet, tapi x jadi coz ptg tu we all nak mkn ketam kat steamboat...mane lagi?? Flaming le...siang tu just dok umah layan astro....kul 5.30 bersiap2 ke Sunway....mkn kul 6.30 - 9.00pm....pastu g Puchong jap...lepak mamak....teman my hbby g jumpe kawan dia...adalah sejam gak lepak situ..perut dh penuh..so xde lah order...cma si bulat awish still boleh masuk perut dia...order mknan favret dia...roti canai same milo ais 1....menu wajib lau mkn kat kedai....pdhal tadi kat flaming dh mkn byk dah....aku lau bab jln2...makan2 ni suke bwk dia sorang je...yg lagi 2 org tu x bape suke makan...that's y yang 2 org lagi tu aku tinggalkan kat umah je....sorry ye abg kakak....pas dh habis borak...kami pun bergerak balik ke rumah...odw balik tu teringat nak g tesco beli brg dapur skit...coz plan esok msti nak wat ayam penyet...msti nak jadi jugak...so singgah tesco s.alam tepat jam 11.30...nk bgi tau korang ni...alangkah bahagia shooping time ni...org smua dh tido...tapi kami bershooping lagi...perh..mmg enjoy coz xramai org..awish pun aku lepaskan je...coz mmg lengang...mmg syiok shooping time gini....

aku: pa..jom g tesco...
hbby: bile?
aku: skarang ni lah...(smbil tgk jam)
hbby: dh ttup lah ma....
aku: hello cik abg..u x tau ke weekend mmg tesco ttp kul 1.00pagi lah...same goes to PH....
hbby: yeke ma?
aku: x caye kite try tgk ok?

mmg puas hati lah smpai2 mmg x ttup lagi...best giler tenang je keadaan nye....x payah nak berebut...nak beratur bagai....

pas habis smpai umah kul 12 lebih..terus tidor....

Ahad - hari ni plan nak wat ayam penyet....ha..ha...ha...igt x jadi ke?? jadi ok....tapi wat lewat skit...coz pagi tu bibik dh masak n.goreng...so pkul 5.30 baru aku lunch ngn ayam penyet...perh terbaik wa cakap lu....pasni x payh ke wong solo or ayam penyet restaurant lagi....huhuhu......pastu ptg tu lepak kat umah je...layan anak2 n astro x dilupakan....hehehehe

Senin kan cuti lagi - igt nk bgun lmbat....tapi xleh...coz nak service kete lak...coz esok dh stat keje...bile plak nak g service....so...kul 10 kuar umah...smpai service centre...n layan wifi kat sana...dlm 1jam setengah...dh siap...tukar mnyak hitam segala...melayang RM300...uhhhh....sedissss......balik singgah umh mak...ajak mak lpak umah aku...pas layang citer indon marchanda...mak ajak g kedai beli brg pastry....smpai kat kedai pastry..tibe2 aku terpikir nk wat quinche lorraine...teringat zaman keje kat hotel dulu....smpai umah mak terus wat pastry dough ngn filling dia...pastu baked...perh sedap sgt coz mkn panas2 lagi....dapatlah dlm 40 biji...so bagi org tu org ni...lebih tu nak wat bekal esok g ofis....mak aku pun x sangka aku pndai wat pastry..coz slame ni aku just wat oriental cuisine je....hahhaha....see my leg lah.....huhuhuu....pas dh settle masak...trus balik umah aku....mlm ni kna tido awal...esok nak g keje...

selasa- stat keje...masuk ofis dpt angpow lagi...ade 4 smpul merah tuk aku..jmpe bos ni..dpat 1...jumpe bos tu...dapat 1....adelah 4 angow packet yg berisi $$$....uhhh...sonok nye...even dh beranak 3.....toche...toche....next year can give more...hahhaahha


dhlah sedih ni...smlm dpat surat dari imigresen...bgtau my name blacklisted....OMG....camne nak g PHUKET??? terpaksalah langsaikan hutang-hutang 2 dulu...camne ni??? nk g sna msti nak shooping....lau $ shooping habis nak bayau PTPTN...al maklumnye x jadi g lah....huhuhuh...sedih mak nok...dahlah tiket tu mak yg bayau...angan2ku musnah....tapi aku nak wat rayuan lah...lau nak bersih name leh..tpi kena byr skit dlu....around 2k& above...itu tuk degree? diploma lagi?? aku x stat bayau lagi ni...uhh takutnye....hbby aku plak kna byau 5k...mane nak cekau duit sedepuk camtu?? sape boleh tolong????

dh aku nk smbung kje...pnjang nau citer aku kan??maklumlah aktiviti 6 hari bercuti...dhlah semua nye xde pic...coz dh rasa mls nak snap coz memory dh full...so x smpat nak transfer smua gmbar kat lappy...bz lah knon...pdahal malas....huhuhuhuu...k...c u next episode...adiossssssss.

0 Pengkritik:

 
Copyright @ 2010 Haniza Family: 6 DaYs HoliDAy..... | Made By: Kranthi Swaroop | Modified By: MsueRooMz Dan iEn| Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top