cianNYe DarWish ku SAyang...:(





ni lah dia si bulat mama ni...cian adik...mlm smlm x boleh tido due to asthma attack n heavy cought..pity him...but he's very strong and x pandai mnyusahkan org...itu yg mama sayang adik tu....walau dia sakit...dia tenang je...cma aku ngn papa yang x senang duduk...tido pun jap2 terjaga..nk pastikan dia selamat...mlm tu temperature dia smpai 39...aku betul2 isau..harap2 xde ape yang berlaku...than aku bertindak pantas dgn mngepamkan aero chamber inhaler ke mulut dia..nmapak adik stabil skit..after tuam badan dia with wet towel..aku rasa lega skit coz kurang lah kepanasan badan dia..itu pun setelah di pujuk berulang2 kali...yelah kul 3.00pagi time tido dia..aku lak basahkan bdn dia...hangin lah dia...tapii bile mama sebut rmbut pacak dik...terus dia setuju bagi aku basahkan kepala dia....hehhehe...( fanatik sgt dgn rambut pacak)..hehhehe...if wash his hand...compulsory lah tuk dia tuk pacakkan rambut dia tu...hahhahha...kelakarlah adik ni...:)

08.04.2010, tepat kul 8.00 dia bagun...."mama abg sakit" sambil pegang dada dia...dia ni adik tapi ntah sape gelar dia abang...dia sndiri yang gelarkan diri dia abang...pdahal dia ade abang ...xpelah dik...aku punye isau trus kejutkan papa tuk bersiap2 ke klinik....dlm pada tgah bersiap...dia tenang je...mmbuatkan aku bertmbah risau...aku tgk jantung dia melebihi kelajuan yg ditetapkan kerajaan malaysia...heart beep dia mmg kencang...aku pamkan inhaler sekali lagi...cian adik..."xpe lah dik..adik sabar ye...jap g kite g klinik amik gas ye...mama masuk keje lewat skit" harap2 adik x pe2 kan?" dia pun angguk je...x tau le dia paham ke x? rasanye paham...

smpai kat klinik kesihatan (tmpat follow up adik,once asthma attacked him) because dia ni dah ade history masuk wad 4 kali due to asthma..that's y Dr ngn missi pun dh knal dia...dtg je x pyah amik no...trus jmpe Dr. dahlah rmai manusia kat dlm ni...lau amik no. aku rasa kul 12 pun x tentu no awish naik tuk wat registration je tu...byangkanlah ramai manusia...kirenye Awish ni emergency case lah....
jumpe je Dr marah ckap knapa lmbat hantar dia? patutnye mlm tadi kna hntar sepital..tpi aku ckp le yg kat umah aku ade inhaler...so dia ok skit...than trus masuk bilik 12 amik nebuliser gas. adik sntiasa tenang....aku yang cuak lebih :(

lpas habis sedut nebuliser, dia trus msuk jmpe Dr balik...Dr suh masuk ubat dmam plak...masuk buntut lak tu...awish dh terkulai layu...aku takut sgt...rupenye dia tido...after masuk ubat kat buntut..dia pun terjaga ...uhhh letih giler mndukung si bulat ni...sakit urat sendia aku...papa ngn Dann g minum pas drop kan ktrang kat klinik...senang je jadi lelaki kan?? pas terjaga trus cari papa..nasib papa dah ade dpan mata dia....

lps tu Dr check kate...ok skit...cuma dia suh standby if more worse, Dr. suggest g hospital trus dlm tmpoh 24 jam...alhamdulillah, xde pe2.

mama pun boleh le g kje...masuk lwat skit..kul 12 gak smpai ofis...nsib xde org tanye..lau x kna amik 1/2 day le...hhehheheh...

utk adik...mama selalu doakan adik cepat smbuh...makan ubat tu!!jadi org kuat...(tgk dia mmg kuat smngat)...lau dia sihat pun dia wat hal sendiri...x de byk peel lah...moga adik cepat smbuh..leh tgk ultraman lagi kan?? lau tgkk ultraman msti siap wat gayanye skali...tapi bile dh sakit camni...dia terkulai layu...tgk ultraman pun cam de nafsu...lantak le ko ultraman...nak kna blasah ngn raksaka pun aku dah x heran dah... (itu lah agak nye dlm pkiran dia)....hehhehehehe....

Hope u will better soon :)

2 Pengkritik:

::Farahliza :: said...

ciannye awish..seb baik ank ko senang nak amek ubat... kalu ank aku tu nak amek nab gas tu pon seksa,,,:(
wei ma.. cepat masukkan blog aku kat list ko...
sampai hati kokan? kalu ko x masukkn putos kawan...!

Sue said...

sory..lupe nk gtau hani..sue dah samekan paswet facebook , yahoo mail , blogspot..sume(facebook,yahoo mail,blog) pki pswet blog yang hani pki skg ni

 
Copyright @ 2010 Haniza Family: cianNYe DarWish ku SAyang...:( | Made By: Kranthi Swaroop | Modified By: MsueRooMz Dan iEn| Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top