Dah bersaWang ruPenye...

wei...lamenye x update blog...rsanye lebih kurang setahun kot? yeke?? last aku ber belog ni time preggy 3 months...pastu malas nak update dah...pdahal byk bnda leh share ngn korang kan?? tpi xpelah...let bygone be bygone...ade certain2 things yg aku rasa leh share nnti aku share k...skrang ni nak amik mood je dulu...saje je terjah kat umah aku ni...tgh lame nau x dijengah...rupe2nye dh bersawang...maklumlah xde org sewa...ni aku dtg nak tlg clearkan sawang2 yg ade..mnyapu habuk2 yg ade...mop lantai dia..siap polish bersih2 lagi....cian dia...dh macam umh hantu dah...hehehe....oklah...nnti aku update llagi...nasib x lupe password...lau x mmg terkuburlah blog aku ni...k lah..amik mood jap... last aku berblog 29 June 2011...oii...lame giler kan?? that time baru preggy 3 bulan,tpi dh malas nak berblog bagai..sbbnye malas nak hadap PC..perut dh smakin mmbesar & tgn dh semangin berat nak menaip itu ini...citer mmg byk...tpi smuanye dh basi...cma nak share...time preggy mmg aku rasa bahagia..seronok..gembira...bertuah...rezeki bertambah...& segala yg indah2 lah...tapi yg paling best...smua bnda dipermudahkan...alhamdulillah... time preggy:- 1) g PKNS - nak g public toilet, tpi sbb x tahan, aku nmpak ade toilet staffs, aku try masuk...dorang kate "kak sini tuk staff je" masa dorang nmpak kepala aku je..pastu aku bukak pintu luas2...dia pun nmpak perut aku "trus dia kate..xpelah kak...masuklah..." itu berkat preggy lah tu... 2) Auditor dtg nak audit ISO - dkat ofis tu, aku sorang je yg incharge document tuk ISO...so time audit tu...dia nak tgk itu...ini...mntak itu..ini...tpi byk bnda yg aku x dpt nak tunaikan...sbbnye mmg aku x ready that time...masa tu perut dh boyot sgt2..6 bulan kot...tpi sbb prut aku bsar...dh mcm org tunggu hari je...Auditor mntak 1 documnet..tpi sbbkan xde aku pun berlakon wat2 cari dokumen yg dia nak tu...padahal mmg x wujud pun...:)) sbbkan dia pun kesian tgk aku terbongkok cari dokument itu ini...jadi dia kate "xpelah puan, saya tulis je semua dokumen lengkap seperti dalam rekod."..uhh mmg terharu lah aku...itu berkat preggy lah tu... 3) Nak g solat kat Shopping Mall pun...org bagi chance kite dok dkt ngn kipas...nak amik wudhuk pun xyah beratur... 4) nak g toilet kat R&R pun org suh masuk dulu....x yah beratur... 5) bile nak g makan xde tmpat duduk...org akan bgi aku duduk dulu...untung laki aku :)) 6) nak mkn pe, order je...Mr Hbby sure msti dapatkan...kadang cepat...kdang lambat je...so far..smua aku dpt... Tq sayang :)) 7) dkat cashier line nak wat payment pun org bagi laluan kt aku dlu... pendek kate semuanye mudah lah...alhamdulillah..sekarang baby yg aku kandungkan tu..dh selamat keluar...semuanye dipermudahkan...TQ allah...kerana memberikan aku peluang untuk melihat dunia sekali lagi...maka lahirlah baby boy yg diberi name DARRISH HANIS.... sepanjang mngadungkan Darrish Hanis ni...aku cuma alami alahan on 1st stage..(1st to 4 months) je...after that back to normal...but headache sebulan sekali msti ade...sakit pinggang ngn headache dh jadi package tuk aku... tang tu mmg sakit x hengat dunia...mmg berdenyut...lau kena je sure aku akan MC (prgai buruk ni...jgn ikut ye :)..pastu start 6 months onwards aku dh stat malas sgt2...nak bwk perut pun x larat...g kje pun tmpang mmber...xlarat nak drive...sometimes hbby hntar...so every day kami dok umh mak aku dah...x larat nak angkut ank aku pgi2 nak hntar umh mak aku...umh sewa aku tu pun cam jadi stor tuk smpan brg je...then we decide to stay back to my mum house.cz we all plan nk beli umh sendiri....nak tau citer psal baby plak kan?? will be continue to next episode....:)) nnti ade masa aku update lagi...

0 Pengkritik:

 
Copyright @ 2010 Haniza Family: Dah bersaWang ruPenye... | Made By: Kranthi Swaroop | Modified By: MsueRooMz Dan iEn| Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top